Négy egészségtelen étel amit valószínűleg most is megtalálsz a háztartásodban

A legtöbb ember általában elég jól megérti, hogy mi alkotja az „egészséges” étrendet – de ez nem jelenti azt, körültekintően megválogatták volna.

Valójában számos olyan élelmiszer létezik, amelyet a legtöbb ember egészségesnek tekint, ám valójában szörnyű a számodra egészséged szempontjából.

Sajnos ezeknek az ételeknek a többsége valószínűleg nálad is megtalálható.

Tehát, jegyezd meg azt a négy „egészséges” ételt, amit inkább jobb távol tartani.

1.) Gyümölcslé

Annak ellenére, hogy a gyümölcslé valóban tartalmaz számos fontos vitamint és ásványi anyagot, ez nem teszi őket egészségessé.

Látod, ezek a gyümölcslevek teli vannak cukorral és adalékanyagokkal együtt, szó szerint ugyanolyan rossz, mint a legtöbb üdítő. Komolyan véve, ezek a gyártók egyenes utat adnak a nem kívánt súlygyarapodáshoz, a cukorbetegség és a szív- és érrendszeri betegségekhez.

Szeretnél gyümölcslevet inni? Vedd meg a gyümölcsöt és facsard le otthon magadnak.

2.) Gabonapehely

A gabonaféléket már régóta az elérhető legegészségesebb reggelizésinek tekintik – annyira, hogy még az ajánlott étkezési piramisban is szerepel, amit sok ember vesz példaként.

Még a legegészségesebb gabonafélék is teli vannak feldolgozott szénhidrátokkal.

A feldolgozott szénhidrátok lényegében teljes kiőrlésű gabonafélék, amelyeket felismerés nélkül finomítottak. Ennek eredményeként rendkívül magas energiatartalmúak, és abszurd rendkívül gyorsan felszívódnak a testben.

Meg is van az oka annak amiért ezeket az ételeket kapcsolatba hozzák az elhízással és a cukorbetegséggel. Látod nem is annyira egészséges.  Persze manapság egyre több gyártó kezd el minőségibb gabonapelyhet készíteni, ezért már lehet találni jó minőségű gabonapelyhet is.

 

3.) Joghurt

Az elején tisztázzuk, hogy az érintetlen feldolgozatlan görög joghurt nagyon jó, itt most nem arról van szó.
De a többi cucc? Az már nem annyira.

Valójában egyáltalán nem. A legtöbb joghurthoz rengeteg cukrot adnak hozzá, ami súlyosan növeli az energiatartalmát. Ezen felül, mivel jócskán finomítva vannak, tápértéküket teljesen megfosztották tőle.

Szóval igen, egészségtelen étel.

4.) Aszalt gyümölcs

Első pillantásra a szárított gyümölcs úgy néz ki, mint a tökéletes nasi. Gyümölcs, nem? És a gyümölcsnek egészségesnek kéne lennie nem?
Röviden  válaszolva erre a kérdésre: igen. De had meséljem el ezt a kis történetet.
A szárítási folyamat során a gyümölcsöt cukorral kombinálják, hogy megakadályozzák az oxidációt és az avasodást. Ez kiszárítja, és erős és rágós textúrát ad neki.

Ez adja neki a hihetetlenül édes ízét is …

Tehát ismét azt javaslom, hogy tartózkodjatok ettől egyértelműen.

Inkább darabold fel az almát, banánt és edd meg azt kedvenc sorozatod nézése közben.

Megjegyzés

Néha érdemes időt fordítani arra, hogy megtudjuk valóban egészséges-e az “egészségnek” tekintett ételek.

Tudom, hogy mit gondolsz, nem szeretnéd ellenőrzi az összes címkét és az összetevők listáját, miközben az élelmiszerbolt vásárolsz.

Ha szeretnél egészséges táplálkozási tervet,  és nem szeretnél címkéket olvasgatni illetve a kalóriákat számolni, akkor nem kell aggódni mert fedezlek. Írj üzenetet, és össze fogok állítani neked egy táplálkozási tervet a konkrét testtípusodhoz, célod eléréséhez.